کتاب « اندیشه انتقادی» توسط انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد

۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۲ کد : ۱۹۱۰۳ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « اندیشه انتقادی » توسط انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری وارد بازار نشر شد.
کتاب « اندیشه انتقادی» توسط انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « اندیشه انتقادی » یک اثر تألیفی است که توسط دکتر افراسیاب صادقی در پنج فصل مقدمه، مولفه‌های تفکر انتقادی، مهارت‌های انتقادی، تمایلات انتقادی، روش تدریس، رویکردها در تعلیم و تربیت و نتیجه گیری در 184 صفحه و در قطع رقعی تالیف و به چاپ رسیده است.

تفکر انتقادی یک ضرورت اجتماعی و آموزشی است که به نظر می‌آید در عرصه تعلیم و تربیت کمتر به آن پرداخته شده است.

مؤلف در این کتاب تلاش کرده به بررسی مبانی تفکر انتقادی نسبت به شناسایی مؤلفه‌های آن که یک ضرورت اجتماعی و آموزشی است، در دو حیطه مهارت‌ها و تمایلات اقدام نماید.

در بخشی از این کتاب مکاتب فلسفی ایدئالیسم، رئالیسم، ناتورالیسم، پراگماتیسم و اگزیستانسیالیسم به عنوان نمونه، مورد کنکاش مولف قرار گرفته و تفکرات و دیدگاه‌های تعلیم و تربیتی این مکاتب مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت روش‌های تدریس که منجر به پرورش مؤلفه‌های تفکر انتقادی شده است، توسط مولف اشتخراج شده است.

گفتنی است، انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند و تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان‌نامه‌های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند.

اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی - معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۳۲۰۳۲۳ یا ۳۲۳۲۰۰۷۰ تماس حاصل کنند ، همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می‌شود.

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی معاونت فرهنگی