/چهل سال خودباوری با جهاد دانشگاهی/

برگزاری پویش فرهنگی «جامعة کبیره می‌خوانیم»

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۴ کد : ۲۱۲۱۵ فرهنگی تاپ خبر
رئیس جهاد دانشگاهی استان از برگزاری پویش فرهنگی با عنوان «جامعة کبیره می‌خوانیم» همزمان با ایام ولادت امام هادی (علیه السلام) با همکاری نهادهای فرهنگی و مردمی استان خبر داد.
برگزاری پویش فرهنگی «جامعة کبیره می‌خوانیم»

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی، رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال با توجه به تقارن ایام دهه امامت و ولایت و سالروز ولادت امام هادی(علیه السلام) با چهلمین سال تاسیس نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی، این پویش با هدف ترویج معارف گرانقدر اهل بیت علیهم السلام با محوریت زیارت جامعه کبیره در سطح استان به صورت مجازی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می شود.
وی افزود: تمامی علاقه مندان به ائمه اطهار علیهم السلام می توانند از روز دوشنبه 13 مردادماه 1399 تا روز جمعه 24 مرداد 1399 با قرائت فردی یا خانوادگی زیارت جامعه کبیره در منازل، مساجد و ادارات و اهدای ثواب آن به محضر امام هادی(علیه السلام) در این پویش شرکت کنند و عکس و فیلم آن را در کانال ها و گروه های مجازی مرتبط با این پویش منعکس کنند.
رضایی ادامه داد: تمامی مساجدی که نماز جماعت در آنها با مجوز ستاد مقابله با کرونا برگزار می شود و ادارات می توانند برای همراهی با این پویش،  نسبت به قرائت فرازهایی از این زیارت و پوشش آن در فضای مجازی و شبکه اجتماعی اینستاگرام (به صورت زنده) اقدام کنند.
وی افزود: تمامی مداحان و سخنرانان می توانند در محل کار، منزل و یا مساجد با قرائت زیارت جامعه کبیره و بیان معارف این زیارت و انعکاس آن در فضای مجازی و کانال ها و گروه های مرتبط با این پویش، در ترویج این حرکت فرهنگی سهیم شوند.
 رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در کنار این پویش، یک مسابقه غیرحضوری آشنایی با متن و مفاهیم زیارت جامعه کبیره ویژه عموم مخاطبان 15 سال به بالا طراحی شده است که پس از برگزاری این مسابقه به تعدادی از شرکت کنندگان جوایز ارزنده ای اهدا می شود. 
وی گفت: برای دسترسی به اطلاعات این پویش می توانید از آدرس  @farhangi_chbو  ziyarat_jamiah_kabirah در پیام رسان ایتا و سروش و آدرسhttps://t.me/jdfarhangichb  در پیام رسان تلگرام استفاده کنید.
 یادآوری می شود در اجرای این پویش علاوه بر جهاد دانشگاهی، مسجد و مجموعة فرهنگی امام هادی«سلام الله علیها» (شهرک منظریه شهرکرد)، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود«عج» نمایندگی استان چهارمحال و بختیاری، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد، سازمان بسیج اساتید استان، کانون قرآن و عترت دانشگاه شهرکرد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری (امور قرآن و عترت)، بسیج مداحان استان چهارمحال و بختیاری، پایگاه بسیج مقاومت شهدای گمنام منظریه و خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه استان مشارکت دارند.

کلید واژه ها: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری جامعة کبیره می‌خوانیم