کتاب « بیوانفورماتیک گیاهی(روش‌ها و قراردادها) » وارد بازار نشر شد

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۸ کد : ۲۲۸۰۶ فرهنگی تاپ خبر
کتاب «بیوانفورماتیک گیاهی(روش‌ها و قراردادها) در دو جلد مقدماتی و پیشرفته توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب « بیوانفورماتیک گیاهی(روش‌ها و قراردادها) » وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب« بیوانفورماتیک گیاهی(روشها و قراردادها) یک اثر ترجمهای است که به همت دکتر رودابه راوش عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد، دکتر زهرا زینتی عضو هیئت علمی دانشگاه داراب و دکتر الهام اشرفی دهکردی گردآوری شده است.

این کتاب در هجده فصل شامل: استفاده از GenBank، UniProtKB/Swiss-Prot دستورالعمل تفسیر شده¬ی UniProt دانش محور: نحوهی استفاده از نمای ورودی، منابع بیوانفورماتیک KEGG برای ژنوم و سوخت و ساز گیاهی، پایگاه دادهی مسیر گیاهی، آنتولوژی گیاهی: ابزاری برای ژنومیک گیاهی، انسمبل گیاهان: ابزارهای ادغام برای به تصویر کشیدن، استخراج و تجزیه و تحلیل دادههای ژنوم گیاهی، کرامینه: منبعی برای تجزیه و تحلیل مقایسهای مسیرها و ژنومهای گیاهی، منابع اطلاعاتی ژنوم گیاهی pGSB/MIPS و مفاهیم برای تجزیه و تحلیل ژنوم گراسهای پیچیده، MaizeGDB پایگاه ژنتیک و ژنومی ذرت، WheatGenome.info منبعی برای منبع ژنومیکس گندم، راهنمای کاربردی پایگاه دادهی براسیکا: براد BRAD، شناسایی توالی TAG نواحی ژنومی با استفاده از TAGdb، همردیفی خوانش کوتاه با استفاده از SOAp2، تبلت: نمایش اسمبلیها و نقشهیابیهای مربوط به توالییابی نسل بعدی، تجزیه و تحلیل دادههای ژنوتایپینگ با تعیین توالی(GBS)، تعیین ژنوتیپ با تعیین توالی سطح- محور با استفاده از یک جمعیت هاپلوئیدی برای فراخوانی SNP، استنباط وارونگی ژن و بهبود اسمبلیهای ژنومی، یافتن و تعیین ویژگیهای تکرارها در ژنومهای گیاهی، تجزیه و تحلیل دادههایRNA-seq  با استفاده از TOPHat و Cufflinks در  460 صفحه در قطع وزیری، ترجمه و به همت انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

در این کتاب سعی شده است روشها و قراردادهای بیوانفورماتیک با تاکید بر گیاهان ارائه میشود. این کتاب میتواند به عنوان کتاب مرجع برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بسیار مفید باشد.

گفتنی است، انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند و تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان‌نامه‌های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند.

اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی - معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۳۲۰۳۲۳ یا ۳۲۳۲۰۰۷۰ تماس حاصل کنند ، همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می‌شود.

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری معاونت فرهنگی