کتاب « اسلام‌ هراسی در ایالات متحده آمریکا» وارد بازار نشر شد

۰۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۴ کد : ۲۳۲۲۴ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « اسلام هراسی در ایالات متحده آمریکا » به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب « اسلام‌ هراسی در ایالات متحده آمریکا» وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب« اسلام هراسی در ایالات متحده آمریکا» یک اثر تألیفی است که به همت سیروس رضایی مدرس دانشگاه درپنج فصل تحت عناوین:  مقدمه، اسلام هراسی؛ تاریخچه و مفهوم، روی کارآمدن جورج بوش در آمریکا و دیدگاه­‌های سیاسی، فکری و فلسفی نو­محافظه­‌کاران، واقعة 11 سپتامبر و تأثیر آن بر سیاست­‌های داخلی و خارجی ایالات متحده آمریکا، دیدگاه‌ها و سیاست­‌های آمریکا درباره اسلام در دوره جورج بوش پسر، پیامد سیاست اسلام ستیزی در دوران جورج بوش پسر، نتیجه­‌گیری در 263صفحه در قطع وزیری، تألیف و به همت انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

اسلام هراسی، پدیده­‌ای نوین و مربوط به دوره معاصر است. با فروپاشی نظام دوقطبی غرب و آمریکا که از نظر ذهنی با دشمن منسجم با عنوان کمونیسم عادت کرده بود، با اتمام جنگ سرد و به هم ریختن نظام بین­ المللی، هراس از اسلام را جایگزین هراس از کمونیسم کرد

 اسلاموفوبیا (اسلام هراسی- ترس از اسلام) مفهومی است که به ترس، پیش­‌داوری و تبعیض غیر­عقلانی در برابر اسلام و مسلمانان اشاره دارد. اسلام هراسی، به لحاظ تاریخی در غرب و آمریکا پدید‌ه‌­ای قدیمی و به لحاظ صورتبندی گفتمانی و مفاهیم و واژگان کلیدی آن جدید است. به لحاظ نشانه شناختی، اسلام هراسی گفتمانی است که گزاره­‌های مهم آن از درون گفتمان­‌ها و نظام معرفتی جدید غرب برخاسته است.

گفتنی است، انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند و تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان‌نامه‌های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند.

اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی - معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۳۲۰۳۲۳ یا ۳۲۳۲۰۰۷۰ تماس حاصل کنند ، همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می‌شود.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب معاونت فرهنگی