کتاب «مقدمه‌ای بر شناخت جنگل‌های استان چهارمحال و بختیاری» وارد بازار نشر شد

۲۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۹ کد : ۲۳۸۴۱ فرهنگی تاپ خبر
کتاب «مقدمه ای بر شناخت جنگل‌های استان چهارمحال و بختیاری» تالیف بیت‌الله محمودی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهرکرد، به همت انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب «مقدمه‌ای بر شناخت جنگل‌های استان چهارمحال و بختیاری» وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب «مقدمه ای بر شناخت جنگلهای استان چهارمحال و بختیاری» که با مقدمه مهندس مرتضی ابراهیمی رستاقی، عضو سابق شورای عالی جنگل، مرتع و آبخیزداری کشور تدوین شده است در پنج فصل تحت عناوین؛  موقعیت جغرافیای طبیعی استان، جنگلشناسی جنگلهای استان، زیست انسانی جنگلهای استان، مدیریت جنگلهای استان و درختان و درختچههای استان در 284صفحه در قطع وزیری و با چاپ رنگی، تدوین و توسط انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: جنگلهای استان چهارمحال و بختیاری با وسعتی معادل 335 هزار هکتار،3/2 درصد از کل مساحت5/14 میلیون هکتاری جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است. این جنگلها از طرف شمال غرب در منطقه بازفت به سمت جنوب غرب و جنوب ادامه یافته و در منطقه اردل و لردگان تا مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و استان اصفهان به طول 212 کیلومتر و عرض 3 تا 45 کیلومتر گسترده شدهاند. جنگلهای استان در پنج حوزه آبخیز رودخانههای بازفت، کارون، ونک، منج و خرسان قرار دارند. از لحاظ فرم رویشی عمده جنگلهای استان چهارمحال و بختیاری به صورت شاخهزاد و در برخی نقاط شاخه دانهزاد و در مساحتهای محدود نیز فرم دانهزاد وجود دارد. سهم سرانه جنگل در استان چهارمحال و بختیاری 4/0، در کشور 2/0 و در دنیا 8/0 هکتار میباشد.

گفتنی است، انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند و تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان‌نامه‌های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند.

اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی - معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۳۲۰۳۲۳ یا ۳۲۳۲۰۰۷۰ تماس حاصل کنند ، همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می‌شود.

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری چاپ کتاب معاونت فرهنگی