فرماندار خانمیرزا:

تکمیل زنجیره تولید تا مصرف، لازمه استقبال از طرح مشاغل خانگی

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۱ کد : ۲۷۶۴۳ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
فرماندار شهرستان خانمیرزا تکمیل زنجیره از تولید تا مصرف را لازمه استقبال از طرح مشاغل خانگی دانست.
تکمیل زنجیره تولید تا مصرف، لازمه استقبال از طرح مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و  بختیاری، یوسف مرادی در جلسه‌ای با حضور مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی شهرستان لردگان در خصوص تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  بر ضرورت حمایت از مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: رونق مشاغل خانگی  استغال زایی، کاهش نرخ بیکاری و بالا رفتن سطح رفاه عمومی را به دنبال دارد. 
وی شرایط اقتصادی کشور و وجود تحریم ها را یادآور شد و افزود: مشاغل خانگی می تواند در تولید وهمچنین برآورده شدن نیازهای اقتصادی خانواده ها نقش مهمی را ایفا کند به خصوص در بحث تولید صنایع دستی می‌تواند کمک هزینه ای برای خانواده ها باشد.
فرماندار خانمیرزا ضرورت فرهنگ سازی در راستای استقبال از مشاغل خانگی را یادآور شد و تصریح کرد: چنانچه زنجیره تولید و مصرف تشکیل و تکمیل شود و فعالان عرصه اشتغال خانگی مورد حمایت قرار بگیرند به طور قطع استقبال گسترده ای از این طح ملی خواهد شد.
مرادی با اشاره به علاقه بانوان به در آمدزایی بر لزوم حمایت از آنان در راستای اجرای موفق این طرح توسط جهاد دانشگاهی، تاکید کرد و افزود: بانوان بازوی کمکی اقتصاد خانواده هستند که با حمایت و تشویق آنان می توان در راستای تحقق اهداف طرح توسعه مشاغل خانگی از این ظرفیت استفاده کرد.
وی ایجاد چرخه تولید و مصرف، ایجاد نمایشگاه‎های صنایع دستی، برگزاری دوره های آموزشی، حمایت های مستمر را لازمه  اجرای موفق این طرح دانست.
مرادی کاهش نرخ بیکاری، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، بالا رفتن سطح رفاه مردم، بالا رفتن میزان تولید و ایجاد در آمد برای خانواده‌ها را از نتایج اجرای این طرح برشمرد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری مشاغل خانگی