کتاب «راهنمای جامع دانشجویان، فعالان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها» منتشر شد

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۴ کد : ۲۸۰۱۱ فرهنگی تاپ خبر
راهنمای جامع دانشجویان، فعالان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها (آشنایی با ساختارها، قوانین و مهارت‌های فرهنگی) به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب «راهنمای جامع دانشجویان، فعالان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب «راهنمای جامع دانشجویان، فعالان و مدیران فرهنگی دانشگاهها (آشنایی با ساختارها، قوانین و مهارتهای فرهنگی)» توسط محمدتقی حسین پور، معاون فرهنگی جهاد  دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری گردآوری و تدوین و به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شده است.

کتاب فوق در یازده بخش تحت عناوین؛  فرهنگ و گونههای آن، آشنایی با مفهوم فعالیت فرهنگی، برنامه‌ریزی و نیازسنجی، الگوی آرمانی دانش آموختۀ شایسته و چشم انداز فرهنگی- تربیتی نظام آموزش عالی، توصیهها، دغدغهها و مطالبات رهبر معظم انقلاب، حقوق فرهنگی- اجتماعی و سیاسی دانشجویان، شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، دانشگاهها و ساختارهای فرهنگی آن، چگونه یک برنامۀ فرهنگی را اجرا کنیم؟، اطلاعرسانی و تبلیغ در حوزۀ فرهنگی (رویکردها، ابزارها و روشها)، برخی مهارتهای مورد نیاز دانشجویان و فعالان فرهنگی، پیوست ها و ضمائم (آییننامهها، شیوهنامه ها و قوانین فرهنگی مورد نیاز دانشجویان و مدیران فرهنگی) در 628 صفحه در قطع وزیری، وارد بازار نشر شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: اثر حاضر که حاصل تجربه چندین سالۀ فعالیت مؤلف در فضای دانشگاهی است، با هدف کمک به تحقق اهداف عالیه نظام و انقلاب اسلامی در ساحت فرهنگ و رفع نیاز دانشجویان و مدیران فرهنگی، نگاشته شده است به طوری که هر نودانشجو و دانشجویی که علاقمند به فعالیت فرهنگی و اجتماعی و فرصتهای موجود در محیط دانشگاهی آشنا شود و در ضمن مطالبه آگاهانه حقوق خود، در مورد زمینه فعالیت و نقش آفرینی خود در دانشگاه تصمیم گیری کند. ضمن این که ساختار کتاب، زمینه ایدهپردازی و خلاقیت را برای دانشجویان، فراهم میکند.

گفتنی است، شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار علمی و تخصصی دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی - معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۳۲۰۳۲۳ یا ۳۲۳۲۰۰۷۰ و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود. همچنین شماره مجازی 09038929023 (در پیام رسان سروش و  واتساپ) برای ارتباط مخاطبان در نظر گرفته شده است.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی