برگزاری دومین رویداد استارت آپی ذهن برتر توسط مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی استان

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۸ کد : ۴۲۰۹۱ تاپ خبر تجاری سازی فناوری و اشتغال
رویداد استارتاپ کارآفرینی "ذهن برتر ۲" از مجموعه رویداد های کارآفرینی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
برگزاری دومین رویداد استارت آپی ذهن برتر توسط مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، این رویداد که از مجموعه رویدادهای کارآفرینانۀ کمیتۀ امداد امام خمینی (ره) استان است، به مدت 5 روز به صورت مجازی و حضوری برای مددجویان و با همت معاونت اشتغال و کارآفرینی کمیتۀ امداد استان در جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این رویداد تعداد 200 نفر شرکت کننده در کارگاه‌های مختلف مجازی این برنامه حضور پیدا کردند که در مجموع تعداد 68 ایده در زمینه­های گردشگری، صنایع دستی، صنایع غذایی، فناوری اطلاعات و طراحی اپلیکیشن و پوشاک به دبیرخانۀ این رویداد ارسال شد.

پس از داوری اولیۀ ایده­ها، تعداد 20 ایده به مرحلۀ دوم راه پیدا کرد، که پس از برگزاری کارگاه های مشاوره برای این ایده ها، روز شنبه 14 اسفند به رقابت با یکدیگر پرداختند.

سیروس رضایی در آیین اختتامیه این رویداد که بعد از ظهر روز شنبه 14 اسفندماه در جهاددانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: مرکز نوآوری و شتاب­دهی جهاددانشگاهی استان با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و حمایت از سازوکارهایی که به ایجاد یا توسعه استارت­آپ‌های پایدار و موفق بینجامد و هم­چنین بسترسازی برای افزایش اشتغال و کارآفرینی فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: این مرکز در فضایی به وسعت ۳۵۰ مترمربع در جهاد دانشگاهی استان ایجاد شده که از ظرفیت‌ بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌های ایسنا و ایکنا وابسته به جهاد دانشگاهی برای این مرکز استفاده می‌شود.

رضایی بیان کرد: باتوجه به سفر معاون علمی، و فناوری ریاست جمهوری در مردادماه سال‌جاری به چهارمحال و بختیاری و بازدید از مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی، حمایت‌هایی از این مرکز صورت گرفت که امید است بتوان در بحث توسعه و تجهیز این مرکز، در آینده نزدیک اقدامات مطلوبی انجام شود.

وی تاکید کرد: امید است با ارائه ایده های مختلف توسط تیم‌های خلاق و نوآور در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان، سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری تشویق و حمایت‌های لازم از ایده‌ها انجام شود، زیرا خروجی این امر می‌تواند به توسعه چهارمحال و بختیاری منجر شود.

جاسم محمدی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری، نیز در آیین اختتامیه دومین رویداد استارت آپی ذهن برتر با بیان اینکه بحث اشتغال برای مددجویان تحت پوشش از مسائل جدی است، گفت: در تمام اسناد بالادستی مهم‌ترین شاخص توانمندسازی خانوارهای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، اشتغال است.

وی اظهار کرد: از طریق طرح‌های فناورانه و ایده‌هایی که در این مرکز ارائه می‌شود، می توان در مسیر فناورانه و دانش بنیان حرکت کرد و کمیته امداد امام خمینی(ره) به افراد ایده‌محور کمک و از ایده های نوآورانه آنان استفاده خواهد کرد.

در پایان 3 ایده برتر تقدیر و جهت استقرار در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی استان برگزیده شدند.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری مرکز نوآوری و شتابدهی استارتاپ