کتاب « تاریخ تشیع (دفتر نخست)» به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۸ کد : ۴۸۳۱۵ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « تاریخ تشیع (دفتر نخست)» به قلم دکتر محمد نصیری ( رضی) عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دکتر فاطمه جان احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب « تاریخ تشیع (دفتر نخست)» به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « تاریخ تشیع (دفتر نخست)» به قلم دکتر محمد نصیری ( رضی) عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دکتر فاطمه جان احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در 344 صفحه در قطع وزیری، تألیف و به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است. 
 در معرفی این کتاب آمده است مطالعه درباره تاریخ تشیع در آغازش، مطالعه درباره الگو هایی است که از یک‌سو نقطه قابل‌اعتماد در دریافت معارف در مواجهه با کتاب خداوندند و از سوی دیگر الهام‌بخش بایسته‌های علمی و عملی زندگی و سعادت انسان؛ چرا که این اسوه ها، بدرستی پیشوایان عقلانیت، سمبل های  معرفت و کانون های معنویت اند. 
به نظر می‌رسد، شناخت تشیع با تکیه ‌بر قرآن همچنین نقش روش‌شناختی در فهم آیات قرآن در قلمروهای مختلف و به‌ویژه در حوزه انسان، شناخت صفات، ویژگی‌ها و اهداف آفرینش او ودر یک‌کلام انسان در تراز خلیفه خداوند دارد. چنان که شناخت شیعه و تاریخ آن برای ما ایرانیان، به‌نوعی شناخت ایران ،تاریخ آن، ایرانیان و کارنامه آنان،شناخت خود ملی، درک هویت فرهنگی متعالی وفراآمدن به افق های مذهبی ، دینی و معنوی است .
دفتر نخست تاریخ تشیع در سه بخش شامل پانزده درس تهیه و تنظیم شده است. بعد از مباحث پایه در بخش نخست ، بخش دوم به گونه شناسی نام‌ها و نشانه‌های شیعه و تشیع با تکیه بر قرآن پرداخته وبخش سوم به تبیین رویکردها و نظریه ها در پیدایش تشیع اختصاص یافته است. درس پانزدهم با عنوان تشیع فرصت‌ها و چالش ها ، بحثی را در چگونگی فرصت بودن اسلام، علی بن ابیطالب(ع) و فاطمه زهرا(س) در جهان معاصر، باز کرده است. 

یاد آور می شود انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.
در ضمن برای تهیه کتابِ « تاریخ تشیع (دفتر نخست)» می‌توانید از درگاه اینترنتی زیر اقدام به خرید نمایید:
16book.ir

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب