کتاب « دیپلماسی کشاورزی» به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۱ کد : ۴۸۵۶۹ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « دیپلماسی کشاورزی» به قلم دکتر امین لطفعلیان دهکردی عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد و اشکان فارسی و به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب « دیپلماسی کشاورزی» به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « دیپلماسی کشاورزی» به قلم دکتر امین لطفعلیان دهکردی عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد و اشکان فارسی در 198 صفحه در قطع رقعی، گردآوری و به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است. 
 در معرفی این کتاب آمده است مفهوم دیپلماسی کشاورزی به موضوع‌هایی پیرامون تجارت، خط مشی‌ها و روابط بین‌المللی حوزه کشاورزی اشاره دارد. در کتاب دیپلماسی کشاورزی مفاهیم تجارت و روابط بین‌المللی تشریح شده و سپس به حوزه کشاورزی پرداخته شده است، به نحوی که سیاست‌ها و راهبردهای اساسی در تامین امنیت غذایی در گستره جهان مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در نهایت نقش سازمان‌های بین‌المللی در تجارت محصولات کشاورزی و ارتباطات بین کشورها در این حوزه تشریح شده و پیشنهاد تشکیل یک سازمان بین‌المللی جهت تسهیل تجارت جهانی حوزه کشاورزی با تأکید بر اهداف مشترک تحت عنوان سازمان توسعه کشاورزی کشورهای اسلامی در این کتاب نیز مورد بررسی قرار گرفته است. برخی از سرفصل‌های کتاب دیپلماسی کشاورزی شامل: بررسی بلوک‌های تجاری و نقش آن‌ها در تجارت کشاورزی، تراز تجاری، آب مجازی و کشاورزی قراردادی، راهبردهای تامین امنیت غذایی، سازمان‌های بین‌المللی حوزه تجارت کشاورزی و بررسی دیپلماسی برترین کشورهای حوزه تجارت جهانی محصولات کشاورزی می‌باشد.
یاد آور می شود انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.
در ضمن برای تهیه کتابِ « دیپلماسی کشاورزی» می‌توانید از درگاه اینترنتی زیر اقدام به خرید نمایید:
16book.ir

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب