نخستین نشست شورای راهبری طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار برگزار شد

۰۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۹ کد : ۸۰۸۲ تاپ خبر تجاری سازی فناوری و اشتغال
نخستین نشست شورای راهبری طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در جهاد دانشگاهی چهارمحال وبختیاری برگزار شد.
نخستین نشست شورای راهبری طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار برگزار شد


به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری،  سیروس رضایی اول خردادماه در این نشست اظهار کرد: بر اساس توافق‌نامه سه جانبه‌ای که در سطح ملی میان معاونت امور بانوان و خانواده دفتر ریاست جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجاری سازی فناوری واشتغال دانش آموختگان (ستفا) جهاد دانشگاهی منعقد شده است،جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای و واسطه‌ای در کنار دستگاه‌های متولی اشتغال استان در زمینه مشاوره، توانمندسازی، توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی ایفای نقش خواهد کرد.
رییس جهاد دانشگاهی استان تاکید کرد: در این مسیر جهاد دانشگاهی نیازمند حمایت و استفاده از تجربیات و اطلاعات مورد نیاز در روند اجرای طرح از دستگاه‌های متولی است.
در ادامه حفیظ‌الله فاضلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از جهاد دانشگاهی در اجرای موفق طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی زیرساخت‌های خوبی را برای طرح مشاغل خانگی فراهم کرده و با انجام مطالعه، آموزش و اتصال به بازار، تجربیات خوبی را کسب کرده است.
وی خاطرنشان کرد: رزومه موفق این نهاد دانشگاهی قطعا روند اجرای طرح جدید را تسهیل و در خروجی طرح تاثیر فراوانی خواهد داشت.
فاضلی ادامه داد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح مشاغل خانگی، از طرح جدید نیز حمایت کرده و در اجرای هرچه بهتر آن تجربیات خود را در اختیار جهاد دانشگاهی و دفتر امور بانوان قرار خواهد داد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این نشست به مشکلات اقتصادی و معیشتی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست اشاره کرد و گفت: این مشکلات عمدتا ناشی از معضل بیکاری است.
جلیل‌پور اضافه کرد: با توجه به اقدامات و فعالیت‌های موثر جهاد دانشگاهی در زمینه اشتغال به ویژه مشاغل خانگی، امیدواریم که جهاد دانشگاهی به کمک دستگاه‌های متولی گام خوبی در این زمینه بردارد.
وی تصریح کرد: لذا با عنایت به توافق‌نامه منعقد شده در اولین فرصت، اطلاعات زنان سرپرست خانوار که در بانک اطلاعاتی دفتر امور بانوان موجود است در اختیار مجری طرح قرار خواهد گرفت و این دفتر آمادگی دارد از تمام ظرفیت کارآفرینان موفق تحت حمایت خود در اجرای هرچه بهتر طرح استفاده کند.