به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

نشست تبیین اندیشه و سیره حضرت امام خمینی (ره) در جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

۱۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۵ کد : ۸۵۱۵ فرهنگی
عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد گفت: تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها سبب شد تا مقام معظم رهبری در جمع روحانیون شیعه کرمانشاه از موج سوم اسلام‌خواهی سخن بگویند و همان سه موج اسلام‌هراسی را به عنوان سه موج اسلام‌خواهی معرفی کنند
نشست تبیین اندیشه و سیره حضرت امام خمینی (ره) در جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، نشست تبیین اندیشه و سیره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی  13 خردادماه در جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
در این نشست که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و کانون بسیج اساتید جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، مجتبی نوروزی، عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد در رابطه با مدیریت استراتژیک امام و رهبری در گسترش موج اسلام‌خواهی در جهان بیان کرد: در حال حاضر با پدیده اسلام‌هراسی در عصر معاصر مواجه هستیم و هفت بنیاد در آمریکا بر روی پروژه اسلام‌هراسی کار می‌کند و طی ۱۰ سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه بار اصلی اسلام‌هراسی بر روی سینمای غرب است، ادامه داد: با سه موج اسلام هراسی در جهان معاصر روبرو هستیم. موج اول با وقوع انقلاب اسلامی آغاز شد که با انقلاب اسلامی پروژه اسلام‌هراسی وارد فاز جدیدی شد، موج دوم نیز بعد از پروژه فروپاشی شوروی آغاز شد که بعد از این فروپاشی ادبیات آمریکا عوض شد و در رابطه با اسلام بدگویی کردند و سخنانی از جمله اینکه اسلام مخالف حقوق بشر است، اسلام مخالف حقوق زنان است و اسلام مولد تروریست است و ... وارد ادبیات نظام غرب شد و موج سوم نیز بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر آغاز شد که با جنگ‌های صلیبی همراه بود.
نوروزی تصریح کرد: اسلام هراسی و بنیادهای مختلف غرب تلاش می‌کنند تا اسلام را نابود کنند اما تا امروز نتیجه عکس گرفتند و مخالف اسلام‌هراسی، اسلام‌خواهی مورد استقبال قرار گرفته است. البته پیشرفت اسلام‌خواهی به این معنا نیست که این ارگان‌ها فعالیتشان را خوب انجام ندادند بلکه آن‌ها به بهترین شکل ممکن انجام فعالیت کردند اما دو نکته مهم یعنی فطرت خداجوی بشر، جهان شمول بودن اسلام و مدیریت استراتژیک امامین انقلاب را در ایجاد، ساخت، حفظ و تداوم اسلام‌خواهی را فراموش کردند.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه مدیریت استراتژیک یعنی مدیریت شناخت، مهار و کنترل تهدیدها، اظهار کرد: همین تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها سبب شد تا مقام معظم رهبری در جمع روحانیون شیعه کرمانشاه از موج سوم اسلام‌خواهی سخن بگویند و همان سه موج اسلام‌هراسی را به عنوان سه موج اسلام‌خواهی معرفی کنند. ایشان وقوع انقلاب اسلامی را موج اول می‌دانند و اعتقاد دارند انقلاب اسلامی مانند پیامی به‌صورت غیر اداری به جهانیان صادر شد. موج سوم نیز با رحلت امام خمینی و رهبری آیت الله خامنه‌ای ایجاد شد به نوعی روند توسعه انقلاب اسلامی بعد از جنگ و بعد از رحلت امام آغاز می‌شود.
نوروزی گفت: مقام معظم رهبری مدیریت خود را با ساخت نهضت تولید علم در کشور و در دستور کار قرار دادن ساخت نظام اسلامی به عنوان الگویی برای جهانیان که موجب رشد جهشی ایران در عرصه‌های مختلف شد آغاز کردند و باعث شدند تا مدیریت سیاسی منطقه را در دست بگیرند.
وی به موج چهارم اسلام خواهی اشاره کرد و افزود: تولید داعش موج چهارم این جریان است که با توجه به اینکه هدف اساسی از تشکیل داعش نابودی ایران است اما داعش علی‌رغم همه خرابی‌هایش تبدیل به فرصتی برای ایران شد.
نوروزی در پایان با مطرح کردن سوالی مبنی بر اینکه آیا وضعیت کنونی جامعه به جنگ منجر خواهد شد؟ گفت: اعتقاد بنده این است که جنگی رخ نخواهد داد زیرا که با دقت به سابقه آمریکا در جنگ‌های گذشته‌اش قابل شهود است که از نیروهای نیابتی استفاده می‌کند و خود مستقیم وارد جنگ نمی‌شود و این در حالی است که نیروهای نیابتی یعنی اسرائیل، عربستان و ایالات متحده حاضر نیستند وارد صحنه جنگ با ایران شوند زیرا که همیشه با دو مشکل بزرگ جبهه مقاومت و واگذاری صحنه نبرد به نیروهای مقاومت روبرو هستند. لذا با این تدابیر نه خود آمریکا و نه نیروهای نیابتی آن حاضر با نبرد با ایران نیستند