/گام‌به‌گام با انقلاب اسلامی/ نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی:

جهاد دانشگاهی می‌تواند چرخه تولید را به حرکت درآورد

۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۸ کد : ۱۰۳۱۱ عمومی تاپ خبر
نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌هایی که علیه کشور صورت گرفته را می‌توان به عنوان فرصت نگاه کرد، گفت: تمامی نهادهای توانمند از جمله جهاد دانشگاهی می‌‎تواند نیازهای کشور را بررسی و چرخه تولید را به حرکت درآورد تا منجر به اشتغالزایی شود، از طرفی با انجام این اقدامات وابستگی به خارج از کشور قطع می‌شود.
جهاد دانشگاهی می‌تواند چرخه تولید را به حرکت درآورد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، علی کاظمی اظهار کرد: هر جامعه‌ای برای رسیدن به توسعه باید از نیروهای جوان  و توانمند در کنار افراد با تجربه و پیشکسوت استفاده کند که در این میان جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای است که می‌تواند با فعالیت‌های خود در جامعه تاثیرگذار باشد.
وی افزود: با توجه به ظرفیتی که جهاد دانشگاهی داراست می‌تواند نیازی از نیازهای جامعه را برطرف کند.
کاظمی گفت: تمام مدیران نیازمند مشاوره تحقیقاتی هستند که جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه ورود کند همچنین این نهاد می‌تواند در بخش اقتصاد مقاومتی در کشور وارد شود و اقداماتی را در این راستا انجام دهد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر در جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: اگر جهاد دانشگاهی طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی که انجام می‌دهد را تقاضا محور کند و در جهت تولید و طرح‌های تولیدی گام بردارد از این رو منجر به اشتغالزایی در استان خواهد شد.
نماینده شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس گفت: اساس کار جهاد دانشگاهی بر پایه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و تحقیقاتی بنیان نهاده شده که خوشبختانه در این زمینه‌ها پیشرفت کرده و اقدامات بسیاری را انجام داده است.
وی ادامه داد: ابتدای آغاز فعالیت جهاد دانشگاهی از دانشگاه‌ها بود که به مرور زمان توانست پیشرفت خوبی را داشته باشد و در خارج از دانشگاه‌ها توانسته در مسائل تحقیقاتی و پژوهشی ورود کند، گرچه اکنون ارتباط خود را با دانشگاه نیز حفظ کرده است.
کاظمی بیان کرد: لازم است جهاد دانشگاهی با تمام اقدامات خوب و عملکرد مثبت خود تقویت شود تا بتواند با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد بخشی از مشکلات کشور را برطرف کند.
وی با بیان اینکه تحریم‌هایی که علیه کشور صورت گرفته را می‌توان به عنوان فرصت نگاه کرد، گفت: تمامی نهادهای توانمند از جمله جهاد دانشگاهی می‌‎تواند نیازهای کشور را بررسی و چرخه تولید را به حرکت درآورد تا منجر به اشتغالزایی شود، از طرفی با انجام این اقدامات وابستگی به خارج از کشور قطع می‌شود.
نماینده شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس تاکید کرد: مدیریت جهادی به معنای کار و تلاش بیشتر با تمام توان در اختیار است، با مدیریت جهادی می‌توان جامعه را اصلاح کرد، بنابراین مدیریت جهادی زمانی محقق می‌شود که مدیران بتوانند با توان بیشتر، کار سالم‌ به همراه شفاف‌سازی و به دور از رانت انجام دهند.
وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از پایه‌های هر جامعه امر اطلاع‌رسانی است، گفت: وظیفه رسانه‌ها سالم‌سازی، شفاف‌سازی، جلوگیری از رانت و مفاسد اقتصادی است.
وی خاطرنشان کرد: ایسنا یکی از خبرگزاری‌های باسابقه در کشور است که تاکنون تلاش کرده بی طرفی خود را در تمامی حوزه‌ها نشان دهد، زیرا هدف اصلی آن اطلاع رسانی دقیق و آگاهانه است.
کاظمی گفت: امید است این خبرگزاری همچون گذشته سلامت، صداقت و امانت‌داری را در اطلاع رسانی داشته باشد و قوی‌تر از گذشته ظاهر شود.