/چهل سال خودباوری با جهاد دانشگاهی/

جهاد دانشگاهی مورد حمایت مالی و معنوی قرار گیرد

۰۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۳ کد : ۲۰۷۴۴ عمومی تاپ خبر
نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات پژوهشی و انجام فعالیت‌های کارآفرینی نیازمند حمایت مالی و معنوی است، گفت: جهاددانشگاهی امروز پلی میان دانشگاه و صنعت ایجاد کرده است، بنابراین باید مورد حمایت مادی و معنوی قرار بگیرد.
جهاد دانشگاهی مورد حمایت مالی و معنوی قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، قدرت‌الله حمزه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نهادی برخواسته از دل انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این نهاد توسط شورای انقلاب فرهنگی با هدف تقویت امورات فرهنگی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها شکل گرفت، همچنین از دیگر اهداف شکل‌گیری این نهاد پرداختن به مباحث علمی در کنارهای اقدامات فرهنگی بود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جهاددانشگاهی امروز پلی میان دانشگاه و صنعت ایجاد کرده است و در این رابطه شاهد تألیف و انتشار کتب و مقالات علمی و فرهنگی توسط این نهاد هستیم، از دیگر اقدامات این نهاد توسعه همکاری حوزه و دانشگاه در طول ۴۰ سال گذشته بوده است.

وی حمایت از نخبگان و پژوهشگران را از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: این نهاد مقدس مورد حمایت مقام معظم رهبری بوده است و شاهد بودیم در دوره فعالیت خود در راستای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گام‌های موثری برداشته است، بنابراین برای رسیدن به اهداف عالیه نیازمند حمایت همه‌جانبه از سوی مسئولان است.

حمزه در خصوص آموزش‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی در راستای توانمندسازی اقشار مختلف جامعه، یادآور شد: این آموزش‌ها در راستای ایجاد اشتغال، کارآفرینی و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه بسیار موثر است و  می‌تواند در بسیاری از موارد با تربیت نیروی ماهر مشکل اشتغال در جامعه را حل کند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات پژوهشی و انجام فعالیت‌های کارآفرینی نیازمند حمایت مالی و معنوی است، گفت: جهاد دانشگاهی در طول دوره فعالیت خود اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی، آموزشی و پژوهشی انجام داده است، نیاز است مشکلات پیش‌روی فعالیت‌های این نهاد  احصا شود تا بتوان از طریق مجلس شورای اسلامی برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

کلید واژه ها: 40 سال خودباوری با جهاد دانشگاهی 40 سالگی جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی قدرت اله حمزه نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی