نقش جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال

جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران
۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۱ کد : ۴۶۲۲۲ عمومی تاپ خبر
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری در خصوص نقش جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال، گفت: اکنون که بحث تولید دانش‌بنیان و اشتغال مطرح است، این نهاد می‌تواند به سمت آموزش‌های موردنیاز بخش تولید و صنعت حرکت کند، البته‌ این امر قبلا در حوزه‌های مختلف انجام شده و بسیار موفق عمل کرده است.
نقش جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، بهروز شایق با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی به عنوان نهادی مستقل به خصوص در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت بسیار فعال است، اظهار کرد: خوشبختانه در این حوزه استقبال مطلوبی از سوی مردم صورت گرفته که این نهاد عمدتا می‌تواند آموزش‌های کوتاه‌مدت را به صورت کاربردی‌تر و متناسب با نیاز جامعه گسترش دهد.

وی در خصوص نقش جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال، افزود: اکنون که بحث تولید دانش‌بنیان و اشتغال مطرح است، این نهاد می‌تواند به سمت آموزش‌های موردنیاز بخش تولید و صنعت حرکت کند، البته‌ این امر قبلا در حوزه‌های مختلف انجام شده و بسیار موفق عمل کرده است.

رئیس دانشگاه علمی جامع کاربردی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد نیمه دولتی در تمامی حوزه‌ها بسیار موفق است، تصریح کرد:‌ این نهاد انقلابی در سطح استان جزو یکی از مراکز آموزشی موفق است که توانسته جوانان و افراد جویای کار را به خواسته‌هایی که دارند، نزدیک کند.

شایق گفت: افرادی که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه‌های غیرمهارتی اخذ می‌کنند طبیعتا با آموزش‌های مورد نیاز جامعه و صنعت آشنا نیستند که جهاد دانشگاهی می‌تواند با بومی‌سازی آموزش‌های مورد نیاز در جهت توسعه صنعت جامعه و استان، نقش خود را به خوبی ایفا و در این زمینه گام بردارد.

وی با اشاره به پراکندگی و تنوع زیاد نیازهای جامعه برای ایجاد اشتغال، تصریح کرد: مشاغل خانگی یکی از مسائل مهمی است که جهاد دانشگاهی می‌تواند در مباحث تخصصی ورود کند، از طرفی می‌تواند در زمینه آموزش‌های مختلف، در حوزه‌های صنعتی مورد نیاز جامعه نیز اقدام کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: دانشگاه علمی کاربردی با جهاد دانشگاهی در یک نقطه به نام مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی‌ مشترک است، یعنی ابزار آموزش دانشگاهی را برای جهاد دانشگاهی ایجاد کرده تا بتواند برنامه‌های خود را در جهت افزایش سطح علمی و توانایی مهارتی دانشجویان افزایش دهد، به نظر می‌رسد اگر از تجربه کافی جهاد دانشگاهی و امکان و ابزار دانشگاه علمی‌کاربردی استفاده شود، قطعا نتیجه مطلوبی برای افرادی که در این حوزه تحصیل می‌کنند به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی با زیرساختی که در کشور دارد در حوزه‌های پژوهشی به ویژه در بخش کشاورزی،گیاهان دارویی و ... ورود کرده است، خاطرنشان کرد:‌ باتوجه به ظرفیت و پتانسیل استان در حوزه کشاورزی، به نظر می‌رسد اگر با تلاش و جدیت این مساله دنبال شود، می‌تواند در حوزه کشاورزی هم نتایج قابل توجهی کسب کند، البته به دلیل اینکه این نهاد نوآور، نتایج خوبی در حوزه پژوهشی و در مباحث مختلف کسب کرده، می‌تواند در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت در حوزه کشاورزی نیز حرکت کند.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری فصل42 چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی